Le lycée Léopold Elfort, membre d’un projet eTwinning

This article is in English. The English version is followed by the French version.
Cet article est en anglais mais il est traduit en français (voir plus bas).

ENGLISH VERSION

Our High school is part of the eTwinning project, whose name is : "Sharing overseas cultures and discovering our future job."

It was created by Valérie Garcia, an English language teacher at Elie Castor High School in Kourou. Seven schools from various countries (Georgia, Italy, Turkey, mainland France, French Guiana, and Martinique) have already joined the project.

This project is all about enabling students and teachers from various countries to exchange resources and ideas.

By taking part in this project, students will be able to acquire and develop skills in several fields :

• Language skills (English will be used to communicate with our partners)
  • ICT (Information and Communication Technology) skills : the exchanges will take place within the eTwinning collaborative platform
  • Intercultural skills

Our students in Higher Technical Certificate training in International Commerce and in Transport and Logistics have been consulted to select the logo for the project. Five logos have been put forward by our Turkish partner.

Below you may find the questionnaire that has been administered to our students :

As you can see, our students have chosen logo #3.

The final choice will depend on the results for each one of the seven current partners.

FRENCH VERSION

Le projet eTwinning dont le lycée Léopold Elfort est partie prenante s’intitule "Sharing overseas cultures and discovering our future job".

Il a été créé par Valérie Garcia, professeur d’anglais au lycée Elie Castor à Kourou et il regroupe des établissements de France (métropole, Guyane et Martinique), de Géorgie, d’Italie et de Turquie.

L’idée du projet est de permettre aux étudiants et aux professeurs de ces différents établissements partenaires d’échanger des ressources et des idées.

En participant à ce projet, les élèves pourront développer plusieurs compétences :

• compétences linguistiques (l’anglais étant la langue utilisée dans le cadre de ce projet) ;
  • compétences liées à l’usage des technologies du numérique : les échanges se font via la plateforme collaborative eTwinning ;
  • compétences interculturelles.

Les étudiants de BTS Commerce International et de BTS Transport et Prestations Logistiques ont été consultés pour le choix du logo du projet eTwinning. Les cinq logos nous ont été proposés par le lycée turc, partenaire du projet.

Vous trouverez ci-dessous le questionnaire qui a été administré à nos étudiants :

Comme vous pouvez le constater dans le graphique ci-dessous, le logo qui est arrivé en tête est le logo N°3.

Le choix final du logo se fera selon les résultats pour chacun des sept établissements partenaires.

Valérie CHASTELLIERE & Guillaume CHASTELLIERE, Teachers in International Commerce
Corrected by H. LIVELY, English Language Teaching Assistant